Sayfalar

Pazartesi, Ocak 23, 2006

Hey Gidi Günler 1



"Her şey ben yaşarken oldu bunu bilsin İnsanlar"
demiş şair hakikatende öyle oluyor :)

Lise yıllarıydı Belediye başkanı 1 gençlik merkezi gibi bir yer açmıştı ,
3 adet Amstrad 128 K bilgisayar ve satranç takımları koymuşlardı. Çayda içebileceğiniz ve içerde sigara içmenin yasak olduğu hoş bir yerdi 2

İlk defa orada kullandım bilgisayarları 3 . Saatliğine vereceğiniz cüzi bir fiyat karşılığı kullanabiliyordunuz. Bilgisayarda basic yorumlayıcı vardı bizdede bir daire çizen örnek bir program orasıyla oyna burasıyla oyna el yordamıyla biraz uğraştıkan sonra dandik bir basic kitabı 4 edindim. Bir de bilgisayar dergileri 5 vardı eskiden hepsinde programlamayla ilgiliş kısımlar olurdu

Pek çok kaynakdan edindiğimiz muhteşem sihirli makina bilgisayarların aslında safi salak ! olduğunu herşeyin programlamadan geçtiğini öğrendim. Tabii bu arada "Basic" dilinide ...
sonra...
(sonrası da daha sonra)

1 Melih Gökçek Keçiören belediye başkanıydı o zamanlar
2 Bir kaç sene sonra uğradığımda atari salonlarına dönmüştü nedense pek çabuk yozlaştırıyoruz böyle girişimleri
3 O zamanlar Commador 64 lerin Amstrad'ların Zx lerin zamanıydı -bakınız-
4 Zaten bu alanda yayınlanan kitapların pek coğu dandik veya dandik şekilde tercüme edilmiştir olay zaten tamamen ticari - duygusal mı demeliydim yoksa ;) -
5 Bilgisayar pazarı PC World PC Net vs şimdide var ama içinde programlamayla ilgili pek birşey yok - yoksa bu yüzden mi bıraktım -

Hiç yorum yok: