Sayfalar

Salı, Aralık 25, 2007

FLTK Linkleri


Yazdığım programların tamamında FLTK kullandığımı biliyorsunuz. Bu programları epey bir indiren de var downloads sayıları öyle gösteriyor. Ama kimseden kod konusunda yorum ve düzeltme isteği gelmiyor. Ben bunu FLTK nın pek bilinmemesine bağlıyorum. Bu eksikliğe bir nebze olsun faydası dokunacak kaynakları göstereyim istedim
Öncelikle Ana Site
http://www.fltk.org/
Online Dökümantasyonu
http://www.fltk.org/documentation.php/doc-1.1/toc.html
PDF versiyonu da var referans bilgilerinin yanında nasıl kullanılacağına dair örnekler ve yazılar içeren bir e-kitap.

FLTK nin 3 ana versiyonu var 1.1.x , 1.3.x ve  2.0.x. Sondan başlarsak  2. versiyonu daha gelişmiş bir sürüm olarak dizayn ediliyormuş fakat kararlı bir sürümü yok. Yakın gelecekte de olacak gibi görünmüyor, tavsiyem hiç bulaşmayın.

1.1.x serisi daha bir oturmuş 1.1.9 kararlı sürümü olarak var 1.1.10 in eli kulağında. Ve söylenenlere göre bu 1.1.x serisinin son sürümü olacak. Benim tavsiyem vede kullandığım 1.1.x versiyonu.

Bana UTF8 lazım diyorsanız  1.3.x de UTF8 de var. yapı olarak 1.1.x serisine benziyor extra widgetlerde eklenmesi düşünülüyor. Halen kararlı bir sürümü olmasada oldukça kararlı bir yapısı olduğu söyleniyor. Zaten 1.1.10 dan sonra bütün çalışmalar bu seriye yönelecek gibi görünüyor. 


FLTK öğrenecekseniz size ilk seçenek olarak Erco'nun videolarını önerebiliriz
Yine Erco'nun küçük örneklerden oluşan Erco's FLTK Cheat Page de işinize yarayacak pek çok şey bulabilirsiniz Size tavsiyem referans olarak da kullanın.
Oralara  kadar gitmişken  Fl_Table ,  Fl_Native_File_Chooser  ve Fl_Tree ye bakmadan geçmeyin çok faydalı ve kullanışlı bileşenler.

Bir FLTK ya giriş yazısı : Beginner Fltk Tutorial

Pekiii bir yerlerde takıldınız nereden yardım alacaksınız 2 seçeneğiniz var. Ana sitedeki forum kısmı yada GIDForums -> Computer Programming Forums -> FLTK Forum
Son bahsettiğimiz. forumdan FLTK kullanımı ile ilgili iki makale
GUI programming with FLTK
FLTK && fluid In Motion

FLUID den daha önceleri bahsetmiştim. FLTK'nın GUI tasarlamak için çok pratik bir aracı.
FLTK ve FLUID için hazırlanmış bir dizi makale 1 2 3 4 yazılar Almanca fakat FoxLingo'nuz varsa problem yok :)

FLTK nın en büyük eksikliği insan Kullanan ve ilgilenen insan sayısı artsa pek çok GUI kütüphanesini geçer. Çünkü çok sağlam ve bir temeli var. Hemen her platformda çalışıyor.
Ama ilgilenen sayısının eksikliği, Kaynak, ekstra bileşen -widget - ve örnek azlığına sebep oluyor. Bu eksikliği bir nebze olsun gidermenin yolu FLTK kullanılarak yazılmış programların
Kodlarını inclemekten geçer. Bunlardan bazıları

Gmsh: a three-dimensional finite element mesh generator
Avimator is an easy-to-use, open source tool for creating and editing avatar animations for Second Life.
PosteRazor Make your own poster!
Nuke : The Nuke-2D compositing software allows for the creation of complex interactive digital composites using relatively modest computing hardware. FLTK nın babası Bill Spitzak'ın yazdığı ödüllü program ayrıca bakınız Linux and Star Trek ve FLTK ile yapamayacağınızın olmadığını anlayın
flPhoto : flPhoto is a basic image management and display program
Sudoku : Sudoku game
SPTK library : FLTK temelli bir GUI kütüphanesi yanında pek çok Veritabanına ulaşmanızı sağlayan SPDB ile birlikte
Ve Ekstra bileşenler
Fltk_Contour : The Fltk_Contour is an attempt to develop an easy scientific data visualization widget for the FLTK library.
Flmm : Flmm is a collection of new and improved widgets for the FLTK toolkit.

Bütün bunların üstüne benim yazdığım programlarda sizin için -pek iyi olmasada -örnek sayılabilir. FannTool, BluePlayer, BushSweeper, ...
FLTK öğrenmeye başlarsanız elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışacağımı söylememe gerek yok sanırım...

11 yorum:

Kursad Karslioglu dedi ki...

Güzel bir yazı, elinize sağlık. FLTK uzun zamandır benim de ilgimi çekiyordu. Pardus 2007.3 üzerinde 1.1.7 versiyonu geliyor. Birkaç deneme yaptım, fakat textsize ve textfont değerlerini bir türlü değiştiremiyorum. Google'a sordum ama o da net bir şey söleyemiyor. Bu konuda bir bilginiz var mı?

birol kuyumcu dedi ki...

Değiştirmemeniz için hiç bir sebep yok :)
FLTK nın örnek programlarının arasında "fonts" var kodlarını inceleyebilirsiniz

Bu arada tavsiyem en son kararlı sürümü kullanın şu an için 1.1.9

Detaylı olarak görüşmek isterseniz e-mail adresim profil sayfasında var

Kursad Karslioglu dedi ki...

Teşekkür ederim. Aslında FLTK'nın Hello World örneğinde de aynı sorunu yaşıyordum. Pisi'de bulduğum tüm fontları yükleyip sistemi yeniden başlatınca sorun düzeldi. Hangi paketin düzelttiğinden emin değilim. Detaylı olarak inceler, sonucu size de bildiririm.

Gurcan dedi ki...

Kolay gelsin,
bir üniversitede ögrenciyim.
benim dev-c++ 4.9.9.2'de fltk/fluid kullanmam gerekiyor.
dev-c de fltk projesi oluşturduğumda -hazır gelen- hello world yazan fltk programını elde ettim.
yalnız bana asıl gerekli olan fluid kısmı(ismi sanırım FLUID's widget bin window) fakat bende yok.
nasıl ulaşabilirim acaba?

birol kuyumcu dedi ki...

kendiniz derleyin

Feyyaz Özdemir dedi ki...

Qt de bulunduğu gibi dinamik widget nasıl oluşturup,silip ve yönetebiliriz?
mesela Button Oluştur. butonuna basınca 1 adet oluşsun ve oluşan buttonda mavi renk olsun
BİLGİLENDİRME:İngilizcem kuvvetli değil(GOOGLE Çeviri ile çeviriyorum) bu yüzden yardım ederseniz. iyi olur.

birol kuyumcu dedi ki...

widget nesneleri zaten sınıfdır
dinamik olarak istediğiniz gibi oluşturabilirsiniz

pencerenizde group nesnesinden türemiş nesnlerdir
gorup nesnesinin add fonksiyonuyla nesnenizi ekleye bilirsiniz
redraw ile de tekrar çizdirebilirsiniz

Not : Bunlar eskiden aklımda kalanlar Epeydir baktığım yok FLTK

Feyyaz Özdemir dedi ki...

Merhabalar CMAKE ile FLTK projesi nasıl geliştribilirim yani yaptığım projeyi cmake ye taşımak istiyorum yardım eder misiniz?

Feyyaz Özdemir dedi ki...

Merhabalar gene ben ama gene takıldığım yer var. acaba CMAKE kullanarak FLTK yı nasıl derleyebilirim?
BİLGİLENDİRME:Yöntem tüm işletim sistemleriyle uyumlu olursa iyi olur. çünkü internette hep farklı işletim sistemleri için yöntemler.

Normalde ben komut satırından derliyorum ama artık proje yapmam lazım komut satırı çok zor geliyor.

Normal de komut satırını şunu yazıyorum:
g++ -std=c++11 `fltk-config --cxxflags` main.cxx `fltk-config --ldflags` -o HelloWorld

Feyyaz Özdemir dedi ki...

Acaba CMAKE ile örnek bir FLTK projei nasıl oluşturabilirim? şu ana kadar örnek yapıyordum artık proje yapmam lazım ama internette hiç cross platform yöntem yok bunun için nasıl bir CMAKE dosyası oluşturmam lazım

birol kuyumcu dedi ki...

https://www.fltk.org/articles.php?L834+I200+T+P1+Q