Sayfalar

Pazartesi, Temmuz 30, 2007

KGDD lerde Nodul sayısı tespiti


Eveet yeni bir Yapay zeka projesiyle karşınızdayız...
KGDD de ne demek derseniz kısa bir malzeme dersi yapalım :
KGDD Kürsel Grafitli Dökme Demirin kısaltmasıdır. Ductile cast iron yada nodular cast iron diye bilinir yabancı alemlerde. Her Malzeme için olduğu gibi KGDD içinde mikro yapı çok önemlidir. Mikro yapı tespiti için metallografik numunesi hazırlanır ve mikroskop altında incelenir. KGDD nin tespit edilmesi gereken mikro yapı parametrelerinden birde Nodül sayısıdır. Mikroskopla elde edilen görüntüyü standart görüntülerle karşılaştırarak Nodül sayısı tespit edilir. Yada el alemin yaptığı paket programlar kullanılır. Her ne ise işin detayını malzeme derslerine bırakıp basit bir nodül sayısı tespit programı yazıyoruz.

Görüntü işleme için OpenCv, kullanıcı arabirimi için FLTK ve YSA için fann kütüphaneleri kullanıldı. Ne elimde detaylı örnek resimler vardı nede benim detaylı bir proje için vaktim vardı. Malzeme ve Metalografi ile uğraşanaların programa bu nazarla bakmalarını rica ederiz. Standart resimlerin değişik kısımlarından aldığım 480x480 lik resimleri kullandım. YSA nın eğitimi için kullandığım resimler Trainin dizininde Test için kullanabileceğiniz resimler Test dizininde. Resim dosyalarının isimleri aynı zamanda Nodül sayısını da içeriyor. Yapılan işlemlerin safhalarını Bakan Bilgisayar - Gören Bilgisayar yazımızda görebilirsiniz.
Program kod olarak platform bağımsız. fakat linux versiyonunu bu aralar yayınlamam mümkün değil henüz OpenCv'yi Linux üzerine kuramadım. Programı çalıştırmak için OpenCv yi kuramanız lazım yada en azından Dll lerini bulup programın yanına bulundurmanız lazım
İndirmek için burdan buyrunuz Nodul

Pek zannetmiyorum ama eğer soracaklarınız olursa biz buradayız biliğimiz kadarıyla yardımcı olmaya çalışırız...



4 yorum:

Adsız dedi ki...

Bu kadar güzel bir blog'un daha fazla yorumsuz kalmasına gönlüm razı olmadı. Yapay zeka hakkında sizden çok şey öğrendim. Cross platform yazılarınız da mükemmeldi. Hepsini saymayım :) İlgiyle takip ediyorum. İyi çalışmalar.

birol kuyumcu dedi ki...

teşekkürler yorum bırakan pek olmasada e-mail atanlar var sağ olsunlar. Tabii ki yorumlarda olsa daha güzel olur. Laf aramızda sayaç ve download sayıları olmasa yazdıklarımı pek okuyan yok zannedeceğim :)

Adsız dedi ki...

Merhaba, Blogunuz (siteniz) gerçekten son derece fazla bilgi içeriyor, bunun için öncelikle sizi tebrik ederim. Benim size bir sorum (yada rica) olacak anlayabildiğim kadarı ile YSA (FANN) önceden eğitilmiş acaba bu eğitim aşamasının kodlarını (bilgilerini) burada kısaca acıklamanız ve yayınlamanız mümkün mü? Teşekkürler İyi çalışmalar.

birol kuyumcu dedi ki...

İlginiz için teşekkürler adsız kardeşim

Büyük bir ihtimal eğitim işini FannTool ile yapmışımdır. şu anda tam olarak hatırlamıyorum. FannTool kullanımınıda anlattım yazılardan bulabilirsiniz
detay lazımsa benimle iletişime geçin
e-mail adresim profil sayfasında