Sayfalar

Cumartesi, Şubat 16, 2008

birbirini bilmemek insaf değil

Efendim bendeniz sahaflada gezinmekten çok hoşlanırım. Lüzumlu lüzumsuz pek çok kitap almışlığım da vardır sahaflardan. Geçenlerde yine sahaflarda geziniyordum. Fakat bu sefer Cogito nun yapay Zeka sayısını arıyordum.

Aslında Cogitonun Yapay Zeka sayısını defalarca kitapçılarda elime alıp alsammı diye düşünmüşlüğüm vardı ama çok teorik diye vazgeçmiştim. Son okuduğum kitaptaki ant-i ütopya yazıları fikrimi değiştirmeme sebep oldu -Matrix / Kırmızı Hapı Yutmak- Felsefi ve etik yönünden de bilgi sahibi olmak lazım yoksa "ehramlara taş taşıyan birer köle"* den ne farkımız kalır dedim.

Neyse Konuyu dağıttım yine... Sahafların birine girdim ve Cogitonun Yapay Zeka saysısını sordum. Adama gülümsiyerek bulsam ben alacağım dedi. Meğer o da Yapay Zekayla ilgilenen bir müşteriymiş. Ayak üstü bir kaç kelam ettik, Makina tasrımında Yapay Zekayla ilgileniyormuş. Bu kısa karşılaşma bile bana tuhaf bir mutluluk verdi. Öyle ya aynı ilgi alanlarına sahip insanların tanışması konuşması insanı mutlu ediyor.

Düşünüyorumda belki yüzyüze tanışmak çok zor ama Internette niye yapamıyoruz ki bunu ? Yaptığınız çalışmaları duyuracağınız, Başkalarının çalışmalarını görebileceğimiz yerler var. www.yapay-zeka.org Türkiye'nin Yapay Zeka Portalı. Bence büyük bir eksikliği var, - Eskiden vardı - şu an forum'u yok. E-mail gurupları aynı işi görmüyor. Bu eksikliğide gidermek için size tavsiyem ceturk forumunda Yapay zekaya ayrılan kısımı kullanmanızdır. Bahsettiğim mekanların sahibi değilim fakat yine de sizleri davet ediyorum. Gelin Bu konuyla ilgilenen insanlar tanışalım, tartışalım, sorular sorup, cevaplar verelim, çalışmlarımızı anlatıp, çalışmalara katkılarda bulunalım. İnsafsızlık ! etmeyelim Ne demiş Nefi
ehl-i dil birbirini bilmemek insaf değil

* "mefhumların kah gülünç, kah korkuç maskelerle raksa çıktığı bir karnaval balosu, fikir hayatımız. tanımıyoruz onları, nereden geliyorlar bilen yok. fir'avunlara benziyorlar, kalabalığa çehrelerini göstermeyen fir'avunlara. ve aydınlarımız, o meçhul heyulalar için ehramlara taş taşıyan birer köle."
Cemil Meriç

1 yorum:

birol kuyumcu dedi ki...

Yukardaki yazının akabinde Muhterem Molla Chelebi bendenize cogitonun ilgili sayısını lütfedip yollamıştır kendisine teşekürlerimizi sunarız.