Sayfalar

Cumartesi, Temmuz 21, 2012

Görüntü Birleştirme - Image Stitching


ImageStitching from bluekid on Vimeo.


OpenCv nin pek çok dökümante edilmemiş özelliğinden birini uygulayıp gösteriyoruz
Görüntü birleştirme işlemi için her görüntü üzerinde öznitelik çıkartılıp sonra diğer resimlerdeki ile olan eşleşmesi tespit ediliyor. Bu eşleşmeye göre transformasyon matrisleri hesaplanıp daha geniş bir resimde birleştiriliyor.

Yukardaki resimde Köyümde çektiğim 3 resmin birleştirilmiş halini görüyorsunuz. Videoda ise Programın çalışmasını.

Bu arada unutmadan burdan duyurmuş olayım OpenCv 2.4.2 versiyon güncellemesi yapıldı. Bende kurdum. OpenCv 2.0 dan sonra gelen C++ API' ları artık yaygın hale geldi. Geçmediyseniz bir an önce geçin ve yeni şekliyle kullanmayı öğrenin. Bende fırsat bulabilirsem bir şeyler hazırlıyacağım

8 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba size ulaşabilceğim bi mail adresi varmı birde bu opencv kurulumunu codeblocksa bir türlü yapamadımda bunu içeren bir anlatım yapabilirmisiniz

birol kuyumcu dedi ki...

mail adresim profil kısmında var
değişik versiyonları için değişik anlatımlar yapıldı zaten
Kütüphane kullanımı adlı genel bir yazı da onlara müracaat edebilirsiniz

Adsız dedi ki...

hocam Allah rızası için videolu veya benzeri bi anlatım yapın internette okumadığım anlatım kalmadı olmuyor hep bi yerde hata veriyor önceki yazılarınızıda inceledim ama 2.0 ve 2.4.2 arasında farklılıklar var ayrıca cmake yaptığınızıda denedim bu sefer cmake böyle bi hata çıkarıyor

CMake Error at CMakeLists.txt:69 (message):
CMake fails to deterimine the bitness of target platform.

Volkan SALMA dedi ki...

Teşekkürler :) Kodlar açık değil mi artık? Açıksa githuba bekliyoruz

birol kuyumcu dedi ki...

1) Kodun OpenCv dağıtımındaki uygulamadan bir farkı yok, oradan ulaşabilirsiniz
2) Kod yayınlamayı bıraktığımızı ve sebeplerimizi daha önce anlattık. Kod paylaşımına elbette açığız yani üzerine bir şeyler ekleyip paylaşacaksanız iletişime geçmeniz yeterli

Unknown dedi ki...

Merhaba , Burada iki resmin birleştirileceği kenarları girintili çıkıntılı olursa ? neler yapmamızı tavsiye edersiniz acaba?

birol kuyumcu dedi ki...

kenarların girinti çıkıntısını pek anlamadım ama en kolay yolu denemekden geçiyor, deneyin sonucu görün ona göre konuşalım...

Unknown dedi ki...

resimdeki gibi kesilmiş 2 resmi birleştirmeyi kastetmiştim: http://i.imgur.com/XhjZR.png ..

Ama bir başka noktayı daha sormak istiyorum. Resmi rotate yapmak istiyorum. Aslında yapıyorum fakat çok uzun yoldan:). internetten baya bir araştırdım fakat CvMat* to IpIImage* dönüşümü hatası aldım.
Rotate için ne önerirsiniz?