Sayfalar

Pazartesi, Ocak 27, 2014

Ordan Burdan Haberler

Çok istesemde aklımda şunuda yazsam bunuda yazsam diye bir şeyler kursamda, artık eskisi gibi yazamıyorum. İhtiyarladım mı  ne

Lafı uzatmadan biriken haberlerden bahsedeyim

1) FannTool 'un sitesinde yazılar yayınlamaya devam ediyoruz. Bu kez kısmetinizde dış kaynaklı makaleler var. Detaylara linklereden ulaşabilirsiniz şu kadarnı söyleyeyim çok değişik alanlarda YSA uygulamaları anlatılıyor.
2)  OpenCv çok hızlı bir şekilde ilerlemeye devam ediyor nerdeyse yayınladıklar versiyon güncellemelerine yetişemiyoruz. Hali hazırdaki versiyon OpenCv 2.4.8 ne gibi yenilikler var  derseniz. Benim dikkatimi çekenler ;
  • CUDA desteği gelişmeleri devam ediyor
  • Android desteği artık yerleşti, Bu versiyon Android 4.4 de destekliyor.
  • OpenCL desteği konusunda da gelişmeler devam ediyor
daha fazla detay için buraya bakınız

3) OpenCv kousundaki bir gelişmede OpenCv nin NaCl ve PNaCl ye port edilmesi. İşin detayını bende pek bilmiyorum ama anlaşılan o ki yazdığımız program Google Chorme üzerinde bulunduğu işletim sistemi ve donanımdan bağımsız olarak çalıştırılabilecek.  Ne diyeyim güzel imkan.

4) Internet de Yayınlanan derslerden daha önce de bahsetmiştim. Bu yayınlar çok çeşitlendi. Ben bir tanesinden bahsetmek istiyorum.  Santa Fe Enistüsü'nün www.complexityexplorer.org sitesinde dinamik sistemler ve Kaos üzerine verdiği giriş niteliğindeki kurs
Introduction to Dynamical Systems and Chaos 
Dersler yeni başladı sayılır bekleriz...

Şimdilik bu kadar....


2 yorum:

Adsız dedi ki...

yapay zeka ile uğraşmaya neredeyse 5 yıl önce başladım. önce matematiği ilerlettim hala matematik ve istatistik öğreniyorum. ilk bu blogdan görüp özenmiştim.

birol kuyumcu dedi ki...

birilerine yardımcı olabilmişsek ne mutlu bize