Cumartesi, Temmuz 23, 2016

Deep learning based Visual Recommendation and Product Navigation Tool



Visual Recommendation and Product Navigation Tool from bluekid on Vimeo.

Bir Önceki yazımızda ayakkabı görüntüleri üzerinde çalışmıştık.  Aynı veriyi biraz daha genişletip devam edelim.

Varsayalım ayakkabı satan bir e ticaret siteniz var. Müşterinize gösterebileceğiniz  binlerce ürün var. Müşterinin işini kolaylaştırmak için ne yapılabilir ?
   Ayakabının  renk, tür, malzeme, tip, ve benzeri vasıflarını içeren menüler yada filitrelemeler kullanabilirsiniz. Fakat ürün girişi nin vasıflarıda hatasız ve eksiksiz girilmesi gerekiyor. Bu yeterli bir çözüm olacakmı ?

Başka ne yapabiliriz. Bir ürüne bakan müşteriye baktığı ürünün benzerlerini göstermekde lazım. Peki nasıl yapabiliriz  ? Vasıf bazında mesela siyah deri topuklu bir ayakkabıya bakıyorsa aynı vasıflardaki 100 lerce ürününüzden bir kısmını rastgele gösterebilirsiniz.  Satış Tecrübesine göre ; Eski alışverişlerdeki müşterilerin bu ürünü inceleyen şunalarda bakdı mantığında alternatif ürünleri gösterebilirsiniz.

Bu problemlere bir alternatif çözüm anlamında yukarda videoda göreceğiniz çalışmayı yaptık. Bu çalışmada seçilen ürüne önerilen alternatif ürünleri belirlemek için sadece görsel benzerlik kullanıldık. Benzerlerin seçilmesiyle onaların benzerlerine ulaşarak ürünler arasında bir gezinti imkanınıda verdik.

Nasıl yaptığımıza gelirsek, ticari bir çalışma olduğunda çok detaylı anlatamıyacağız ama kabaca bahsedelim.

Öncelikle 1200 civarında bayan ayakkabı  fotoğrafı bularak veri setimizi hazırladık. Sonra eğitilmiş bir caffe modeli ile öznitelik çıkardık. Bu özniteliklerin yakınlık dercesini belirlemek için En Yakın komşuluk algoritmasını kullandık. Ve sonuç; Yukarda videoda izleyebileceğiniz, derin öğrenme bazlı görsel ürün öneri ve ürünler arası gezinti uygulaması çıktı...

Hiç yorum yok: