Sayfalar

Cumartesi, Şubat 25, 2006

Hey Gidi Günler 3

Hey Gidi Günler 1

Hey Gidi Günler 2
...
Günler geçti ve Lise bitti Üniversite kapısına dayandık. Bilgisayarlar konusunda olanca şevkime rağmen puan yetersizliğinden, Bilgisayar mühendisliğine giremedim.Zaten bildiğiniz gibi ÖSS imtihanın amacı bölümlere uygun öğrenci seçmek değil. Sunulan arza - alınacak öğrenci sayısına - ve talebe -öğrencilerin öncelikle puanları sonra istekleri- göre piyasa oluşturmaktır. Tabiri caizse arzı talebinden az olan bir malın pardon bölümün puanı fırlarken arzı arzı talebinden çok olanı puanı vede öğrenci sevyesi düşer. Neyse biz konumuza dönelim. Bilgisayar dışı bir mühendisliğe ancak kapağı atabildim -yada bana kapak attılarda ben farkında değilim :) -

Bütün bunlara rağmen programlamadan kopamadım ve uğraşmaya devam ettim.
2. sınıfta Bilgisayar mühendisliği bölümünden Programlamaya giriş ve Fortran 77 dersi alacağımızı öğrendim. Birinci sınıfın sonunda yaz tatilinde - denizin yalayışları yerine -
fortran 77 kitabına daldım. Öğrendik te Fortanı ama o ders dışında kullanmadım* ve aslında sevmedimde. Basic'den tek farkı imajiner sayılarla işlem yapabiliyor olmasıydı!
Bu arada bizim bölümde bir bilgisayar odası açıldı. Odada üç PC 8088 ve 1 adet çalışmayan terminal. PC'lerden sadece birinde harddisk vardı diğerleri Beş çeyreklik 2 disket sürücüsü vardı birinde sistem MS-DOS yada IBM-DOS** diğerinde kullanacığınız programlar için kullanırdınız. Bir kutu Maxwell 5 1/4 disket almıştım. Başında görevlisi olmadığından anahtarı olan memureyi bulup - yani kimin orada laklak yapıyorsa- kapıyı açtırmanız gerekiyordu. Ders dışında fırsat buldukça uğraşıyordum. Önceleri GW-Basic daha sonraları QBasic. Bahattin Bayburan'ın Assembly kitabını*** -bir öğrenci için pahalı olmasına rağmen- aldım. Kitap Assembly'in debug yardımıyla makina koduna çevrilip Basic yada Pascal içinde kullanımını örenkliyordu. Yinede benim için bilgisyararın iç yapısı hakkında pek çok şey öğrenmeme vede innerruptların sihirli dünyasıyla tanışmama vesile olmuştu.
2. Sınıfın sonunda yaz tatilini boş geçirmemek için o zamanlar esen Pascal - Turbo- rüzgarınında etkisiyle, Pascal öğrenmeye niyetlendim. Bilgisayar bölümünde kitap -tabiiki orjinal değil - satılan odaya gittiğimde beni bir süpriz bekliyordu. O dönem Pascal değil C dersinin verildiği dönem olduğundan Pascal kitabı yokmuş, C kiatbı varmış. o zamanlarda C için çok zor bir dil olduğu konusunda rivayetler vardı. Nasip dedik C ye başladık.
aldığım kitap "Using Turbo C" Herbert Schildt. İlk defa doğru dürüst bi programlama kitabı okuyordum. Bence gerçekten mükemmeldi. Daha sonra okuldaki bahar şenlıği sırasında bir kitap daha aldım "C Power user"**** yine Herbert Schildt yazmışdı kısacası C konusunda Schildt benim ustam olmuştu.
sonra sonrası daha sonra...

* Yalan söylemiyim Saysal çözümleme diye aldığım bir kitapta örnekler Fortranla yazılmıştı o örnekleri okumak için kullanmıştım
** IBM-DOS MS-DOS ile aynıydı o zamanlar işletim sisteminde ortaklaşa çalışıyorlardı hatta OS/2 yi de başlangıçta beraber çıkarmışlardı sonra MS bu projeden çekildi ve Windows'u çıkarmaya başladı...
*** O zamanlarda kitap bulmak zordu düzgün kitap zaten yoktu :) eee Internetten e-book da bulamıyordunuz. Ne çıkarsa bahtınıza oluyordu.
**** Bilenler bilir İran Baskısı kitaplar vardı Baskısı bizdeki fotokopi kitaplara göre daha iyiydi. İrandan gelen öğrenciler getirip satarlardı.

Hiç yorum yok: