Sayfalar

Salı, Nisan 11, 2006

Harf Tanıma Bir YSA uygulaması




Bu Program Yapay sinir ağı - ANN- kullanan harf tanıma sistemidir. YSA için FANN kütüphanesi kullanılmıştır. Kullanıcı arabirimi FLTK kütüphanesi kullanılarak yazılmıştır. Program C++ olarak Code Blocks IDE sinde mingw32 ile derlenmiştir. kısacası platform bağlı hiç bir şey kullanılmadığından başka ortamlardada derlenebilir. - yani öyle umuyorum :) -

Harf 5x8 ebatlarında 40 noktadan oluşan bir matrisle tanımlanıyor. YSA'nın giriş katmanı 40 oluyor 1 ve 0 olarak çıkış katmanı ise kayıtlı olan karekter sayısına eşit şu an programda kayıtlı olan harf sayısı 20 çıkış katmanı da 20 düğüme sahip.

Programı Yapay Zeka - Yapay Sinir Ağları konusunda örnek program olsun diye yazdım.
yazdıkdan sonra ilk önce epey bir şaşırdım çünkü program çok uçuk sonuçlar veriyordu.
araştırken farkettim ki daha önce verdiğim FANN library dosyasında bir çeşit bozukluk var.
Yeniden derleyip kullanınca problem kalmadı. daha önceden indiren arkaşlar varsa yeni linkten indirsinler.

Programda FLTK kütüphaneside kullanıldığından bu konuda da örnek program sayılır.
ilgilenen arkadaşlar aşağıdaki linkten indire bilirler

FANN library

Harf tanıma : Program, Kaynak kodu, CodeBlocks Projesi

Not : Artık Örneğin Linux'da da deneyebilirsiniz. Ben Ubuntud 5.1 de derledim ve denedim çalışıyor. Diğer Linux sürümlerinde de deneyip bildirebilirseniz sevinirim
Harf Tanıma Linux
Harf Tanı English

6 yorum:

Adsız dedi ki...

Eline sağlık, başarılı bir çalışma.

sesli Sohbet dedi ki...

Elinize sagLık Bizi biLgiLendirdiginiz icin saOLun

Adsız dedi ki...

Merhabalar indirme yapılamıyor server da bi sorun var sanırım lütfen ilgilenir misiniz?
şu çıkıyor:
MyLivePage is having server problems - Sorry! Full functionality will be restored soon.
After 1 seconds page will be reload

birol kuyumcu dedi ki...

ikinci linki deneyin o çalışıyor

Unknown dedi ki...

kardeşim bu benım bitirme projem eline sağlık ama hiçbir link açılmıyor

birol kuyumcu dedi ki...

linkin birisi halen çalışıyor
ek olarak mydownloads kısmından bütün programlara ulaşabilirsiniz