Sayfalar

Perşembe, Temmuz 20, 2006

CodeBlocks ile OpenCV kullanmak



OpenCV yani 'open source library for computer vision'
Intelin Açık kaynak kodlu bir kütüphanesi bize görüntü işleme konusunda yardımcı oluyor.
  • Image creation and access (same image header used for both libraries).
  • Image arithmetic and logic operations.
  • Image filtering.
  • Linear image transformation.
  • Image morphology.
  • Color space conversion.
  • Image histogram and thresholding.
  • Geometric transformation (zoom-decimate, rotate, mirror, shear, warp, perspective transform, affine transform).
  • Image moments.
resimde gördüğünüz OpenCV örnek programlarından ve görütüdeki kenarları tespit ediyor

Kullanmak için
1) Hala CodeBlocks'u kurmadıysanız bir zahmet kurun ( nightly builds kullanın)
2) http://sourceforge.net/projects/opencvlibrary/ den indirin ve sisteminize kurun ( C:\Program Files\OpenCV )
3) OpenCv template for CodeBlocks indirin ve sıkıştırılmış dosyayı açıp
CodeBlocksun template kısmına atın

Artık OpenCV için de bir template sahipsiniz :)

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba, öncelikle Codeblock hakkında vermiş olduğunuz bilgilerden dolayı çok teşekkür ederim. Ben OpenCV'i ye kadar tüm kütüphaneleri kurdum. OpenCV'i kuramadım (Build: Mar 15 2007,22:42:40) Ayrıca SDL 'i kurdum fakat SDL_TTF ve SDL_Image'ı kuramadım. Zannedersem çok temel bir ayarı atlıyorum internette yaptığım araştırmalarda daha önceki versiyonlarla anlatıldığı için sorunu bir türlü çözemedim. Bu konuda yardımcı olabilirmisiniz. Teşekkür ederim

birol kuyumcu dedi ki...

problemi biraz daha açık sorarsanız yardımcı olmaya çalışırız.
Bu arada OpenCv 1.0 çıktı.

İsmail Arı dedi ki...

Proje ayarlarını elle yapmak isteyenler için de http://opencv.willowgarage.com/wiki/CodeBlocks adresinde İngilizce bir anlatım mevcut. İyi çalışmalar.

birol kuyumcu dedi ki...

Artık bu tarz template'i C::B desteklemiyor. Diğer ayarları
"OpenCv'ye Giriş 1" de anlattım ben de zaten.
Link için teşekkürler.