Sayfalar

Çarşamba, Ocak 02, 2008

Fl_OpenCV 0.8 ve Inpainting




Fl_OpenCv nin yeni versiyonunu çıkarmış bulunuyoruz. Yeniliklerine gelince artık callback atayarak fare eventlerini kullanabiliyorsunuz fakat OpenCv değil FLTK eventları olarak...

Aynı daha önceki versiyonlarında olduğu gibi bir de örnek uygulamayla birlikte geliyor. Inpaint; Resimlerden nesne silme bozulmaları düzeltme gibi işler için kullanılan bir method. Bakınız üstteki resimler. Detaylı bilgi için google sizi bekliyor. OpenCv de cvInpaint diye hazır bir fonksiyon var. Biz de onu kullandık zaten. Navier-Stokes ve Alexandru Telea diye geçen İki farklı metodu kullanabiliyorsunuz.
Kullanımı basit inpaint yapmak istediğiniz yeri gidip fareyle işaretliyorsunuz. Inpaint tuşuyla gereken işlem yapılıyor. Kullanılacak metodu da isterseniz değiştirebilirsiniz. Neyse efendim lafı fazla uzatmayalım buyrunuz.
Inpaint with Fl_OpenCv 0.8

6 yorum:

twntyninedays dedi ki...

great work; please indent your code properly as it makes it very hard to read otherwise; you can use astyle do it automatically for you

hth

birol kuyumcu dedi ki...

thanks your suggestion

Adsız dedi ki...

merhaba bluekid,
video inpainting konusunda yaklaşık 2 aydır bir çalışma yürütmekteyim. Open Cv'de bu tür fonksiyonların olduğundan habersizdim şans eseri bu örneği gördüm. Aslında siz daha çok kütüphanenin kullanımı üzerine bişiler yapmışsınız o yüzden kullanılan inpainting algoritmasına dair size soru yöneltmekten vaz geçtim.

OpenCV de hangi teknikleri kullanmışlar performansı ne bilemiyorum ama tahminim o ki real-time bir uygulamada bana yeterince yardımcı olamayacak. Blog içeriğiniz güzel.Çalışmalarınızın devamını dilerim
saygılarımla,
Zamansiz

birol kuyumcu dedi ki...

Bize gelen soruları bildiğimiz kadarıyla cevaplamaya çalışıyoruz bu konuda çekinilecek bir şey yok...

OpenCv adı üzerinde Kodu açık bir kütüphane Inpaint işlemiyle ilgili detaylara oradan bakabilirsiniz Hatta ihtiyacınıza göre düzenlemeler yaparak hızlandırada bilirsiniz
Performansına gelince denemeden bilemezsiniz.

Çalışmalarınızda başarılar

TREMO dedi ki...

Selamlar
OpenCV serisinin inanılmaz faydasını gördüm, devamınıda dört gözle bekliyorum. Mesela nesne takibi vs mükemmel olur..

Çalışmalarınızın devamını dilerim.
Bana kattıklarınız içinde teşşkürler...

birol kuyumcu dedi ki...

OpenCv serisinin devamını yazmayı pek düşünmüyorum. sebebinide zaten son yazıda yazmıştım ; müthiş ilgi - ! sizlik -
Bence yinede seri adına uygun ve yeterli yani OpenCv'ye Giriş
Kendinizi geliştirmek istiyorsanız
OpenCv örenklerini inceleyin

Nesne takibi için mesela camshiftdemo var