Sayfalar

Cumartesi, Mayıs 20, 2006

5. Linux ve Özgür Yazılım Şenliği


Üzerinden bir hafta geçtikten sonra anca fırsat bulup yazabiliyorum. Sadece seminer başlıklarına bakarak bile ne kadar önemli bir etkinlik olduğunu göre bilirsiniz.

  • Common Lisp ile Yazlım geliştirme
  • PHP'ye Giriş + Kurulum, PHP 5 ,...
  • Libcap ile Paket yakalama
  • Beowulf Kümeleri ve Paralel Programlamaya giriş
  • Tembel Penguenlere Çekirdek Programlama - tam benlikmiş :) -
  • Cross-Platform Taşınabilir Kod Yazma
  • Özgür Yazlım Geliştirme süreçleri

ve bunlar gibi pek çok güzel konuda verilmiş olan seminerler hem de ücretsiz, daha ne olsun - acaba ücretli olsa katılım dahamı fazla olurdu :) - Fakat malesef ben ilk üç gün gidemedim; Çok yoğun olarak çalışmam ve çalıştığım işin bilgisayarlarla alakasız olması sebebiyle - alakalı olsa patron işle ilgili çok önemli şeyler öğretiyorlar bahanesiyle belki yırta bilirdim -

Amma Pazar sabah düştüm yollara. Zaten Şenlik vesilesiyle yıllardır uğramadığım okulumu da görmek nasip oldu. Tozlu topraklı isli dumanlı fabrika - çalışma ortamım oluyor - atmosferinden sonra ODTÜ'nün yeşillikler içindeki sakin hali beni mest etti. Burdan peşin peşin söyleyi okulunuz kıymetini bilin öğrenci kardeşler., Mezun olduktan sonra çalıştığınız yerler hiç te böyle olmayacak.

Neyse Konuyu dağıtmayalım.

Serdar Köylünün vereceği Nesneye Yönelik Programlama konulu seminerine gitmeyi planlamıştım ama Malesef iptal edilmiş. Kısmet LATEX imiş. Nereden aklımda kalmış bilmem, Programcılığın baba Kitabı sayılan The Art of Computer Programming in yazarı Donald Knuth 'un bu işle alakalı olması bu seminere katılmama sebep oldu. Semineri Çağıl Uluşahin adlı hanım hanımcık bir geç kardeşimizden dinledik sağ olsunlar. Daha Sonra Metasploit Framework ile Güvenlik Denetimi adlı semineri dinledim. Daha sonra devam edemedim ettirmediler - Laf aramızda Cracker'ın Hazin sonu ! yazımdaki Crackerden pek bir farkım yok ;)

Artık seneye kısmetse

Hiç yorum yok: