Sayfalar

Çarşamba, Mayıs 31, 2006

Bir zerreciğim ki eşref-i mahlukatım

Gözlerinizi kapatın ve düşünün Evinizin içinde ne kadar küçük bir yer işgal ettiğinizi. Sonra evinizin Mahllenizin içindeki küçüklüğünü, Mahallenizin Şehrinizin içindeki küçüklüğünü düşünün. Şehrinizin Ülkeniz içindeki küçüklüğü ülkenizin Dünya üzerindeki küçüklüğü
Dünyanın Güneş, Güneşin diğer Büyük yıldızlara göre küçüklüğünü düşünün
Düşün ki O Koskoca Yıldızlarda Kainat içinde küçücük bir zerre...








Ben ki, toz kanatlı bir kelebeğim,
Minicik gövdeme yüklü Kafdağı,
Bir zerreciğim ki, Arş'a gebeyim,
Dev sancılarımın budur kaynağı!

demiş Necip Fazıl Çile'sinde
Bir Zerrecik olarak insanı Eşref-i Mahlukat yapan Ne ?
ve hatta Bu zerreciğin ne hükmü var ki Esfel-i Safiline düşebiliyor ?

Hayat
dört şeyle kaimdir, derdi babam
su ve ateş ve toprak.
Ve rüzgâr.
ona kendimi sonradan ben ekledim
pişirilmiş çamurun zifiri korkusunu
ham yüreğin pütürlerini geçtim
gövdemi alemlere zerkederek
varoldum kayrasıyla Varedenin
eşref-i mahlûkat
nedir bildim.*

Bir zerreciğim ki eşref-i mahlukatım / Dev sorumluluklarımın budur kaynağı!

* (1974) İsmet Özel Amentü

Hiç yorum yok: