1) CodeBlocks çalıştırın ve File->New Project ( Ctrl-Shift-N )

2) Projemizin ismini merhaba yapın oluşturun program bu haliyle boş bir pencere açar
3) Fluid'i çalıştırın ve projemizin dosyaları arasında others kısmı


4) Poş penceremiz ekrana gelecektir Pencereye çift tıklayın açılan dialog dan GUI sekmesindeki
Label kısmına Penceremizin başlığını girelim
5) Pencermizin üstünde sağ tıklayın New->Text->Output ve birde düğme ekleyelim
New->buttons->Button

6) Eklediğimiz bileşenlerin yerini boyutunu farenizle istedğiniz gibi değiştirebilirsiniz
7) Bileşenlerin üzerlerine çift tıkladığınızda bileşenlerin ayarlarını yapabileceğiniz
GUI / Style / C++ tabdan oluşan bir dialog kutusu gelir. biz buna Ayar penceresi diyelim
8) output bileşeninin üzerine çift tıklayın ve ayarpenceresini açın C++ sekmesinde Name kısmına bir ismini girin biz "Text" dedik
9) Düğmemizin Ayar penceresini açın ve yine C++ tabında düğmemize bir isim verelim
"Merhaba" vede bir fonksiyon verelim Callback kısmına "Merhaba_CB" GUI tabında Label kısmınada Merhaba yazlım

10) Düğmemize atadığımız Fonksiyonu eklemek için New->code->function/method kısmında
fonksiyonumuzun tanımlayalım Merhaba_CB(Fl_Widget*,void*) dönüş tipi olarakta
static void

11) Düğmemizin içeriğini yazmak için New->code->code açılan ekrana
Text->value("Merhaba Dünya");
yazıp Ok diyelim
12) File->Save ile yaptıklarımızı kaydedelim
13) File->write code ile yazdıklarımızı coda çevirelim
14) Codeblocks'a dönüp projemizi yeniden derleyip çalıştıralım bu kadar
Son Notlar :
- öğrenmek için fluid template ile oluşturup diğer bileşenleride keşfedebilirsiniz
- Bu projeleri diğer işletim sistemlerindede derleyebilirsiniz
2 yorum:
Teşekkürler.Visual Studio ve C# alışkanlıklarından sonra Fluid ile gui tasarımı biraz zor gelsede zamanla öğreniriz.C++ öğrenmeye başladım ve yazmış olduğunuz Blue Player'ı ileride C++ öğrendikçe geliştirmek isterim.İyi günler.
İnşallah bakalım
Takıldığınız yer olursa e-posta ile bana ulaşabilirsiniz
adres profil sayfasında var
kolay gelsin
Yorum Gönder