bu yüzden sizlere daha çok kendi yaptığım örnekleri sunabiliyorum.
Audiere ses kütüphanesini BluePlayer için kullanmıştım
Şimdide basit bir şekilde kullanımını anlatacağım becerebilirsem tabii
char* GetVersion()
Audiere Kütüphanesinin versiyon bilgisini verir
Örnek:
printf("Audiere versiyon : %s\n",GetVersion());
Audiere versiyon : 1.9.4
void GetSupportedFileFormats(std::vector
Çalabileceğiniz ses formatlarını verir
FileFormatDesc 'ın yapısı aşağıdaki şekildedir.
struct FileFormatDesc {
std::string description;
std::vector
};
Örnek:
std::vector
// Desteklenen Ses Dosyası formatları
GetSupportedFileFormats(formats);
puts("Desteklenen Ses Dosyası formatları");
for(int i=0;i<>
puts((formats[i].description).c_str());
std::vector
for(int j=0;j<>
puts(ext[j].c_str());
}
}
void GetSupportedAudioDevices(std::vector
kullanıla bilecek ses aygıtlarını listeler, Windows için Directsound ve WinMM
Linux için Oss gibi
AudioDeviceDesc in yapısı aşaıdaki gibidir
struct AudioDeviceDesc {
std::string name; // aygıt ismi
// Textual description of device.
std::string description; // açıklama
};
Örnek :
puts("Desteklenen ses aygıtları");
std::vector
GetSupportedAudioDevices(devices);
for(int j=0;j<>
puts((devices[j].name).c_str());
puts((devices[j].description).c_str());
}
AudioDevice* OpenDevice (const char * name = 0, const char * parameters = 0 )
Ses aygınını açmak için kullanılır ismi ve parametreleri kullanılabileceği gibi paramateresizde çağrılabilir.
Örnek:
AudioDevicePtr device;
device =OpenDevice(); // yada
device =OpenDevice("winmm"); //gibi
if(device)
printf("Kullanılan aygıt : %s\n",device->getName());
else
puts("Aygıt açılamadı !");
OutputStream* OpenSound ( const AudioDevicePtr & device,
const char * filename,
bool streaming = false,
FileFormat file_format = FF_AUTODETECT
)
device = daha önce açtığımız aygıt
filename = açılacak ses dosyasının adı
streaming = ses dosyası çalıma şekli
false : Bütün dosyayı hafızaya yükle öyle çal
true : Dosyadam çalmaya başla
Örnek :
OutputStreamPtr sound;
sound=OpenSound(device,"BW.mp3",true);
evet artık açılmış bir ses dosyamız var pekii neler yapabiliriz
void play (); // ses dosyasını çalmaya başla
void stop (); // ses dosyasını çalmayı durdur
bool isPlaying (); // ses dosyası çalıyorsa doğru değeri döndür
void reset (); // ses dosyasını başa al
bool isSeekable (); // çalınan dosyanın istenen kısmına ulaşılabiliniyormu
int getLength (); // ses dosyasının uzunluğu
int getPosition (); // çalma esnasındaki yer kısım
void setPosition ( int pos ); // çalınan kısmı ayarlar
// ses değer aralığı 0.0 to 1.0
float getVolume (); // ses değerini oku
void setVolume ( float volume ); ses değerini ayarla
void setRepeat ( bool repeat ); // çalma işlemi tekrar ayarı
bool getRepeat (); //
// Hopörlör ses çıkış ayarı
// -1.0 = Sol, 0.0 = Eşit (default), 1.0 = Sağ
void setPan ( float pan ); // ayarla
float getPan (); // öğren
// Ses dosyası çalma hızı
// Hız aralığı 0.5 ile 2.0, normal değer 1.0
void setPitchShift ( float shift ); // ayarla
float getPitchShift (); // öğren
Örnek :
sound->play();
sound->setVolume (0.8);
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder