Sayfalar

Cuma, Kasım 11, 2005

Burcun Ne Hastalığı !

Bazı insanlar birisin burcunu öğrenmekle o kişi hakkında çok şey - hatta vede malesef geleceğinide - bildikleri zannına kapılıyorlar...

Bir hastalık bu : Insan kendini bile anlamazken başkasını kategorilere bölüp tanıdğını nasıl sanır ?...
Hatta bu hastalığın birde "hemşerim memleket nire?" çeşidide -versiyonu deseydim dahamı cafcaflı olurdu :) - vardır.

- Burcun Ne?
- Filan Burcundanım ....
- Hımmmmm - Şahıs hakkında derin bilgiler edinmiş bir bilge edeasıyla söylenir -

yada -yaşça dah büyüklerin daha çok tutuldukları -

- Hemşerim memleket nire ?
- Filanlıyımlıyım...
- Hımmmmm - yukardaki hımmm la aynı edada ;)-


el hasıl burcumu açıklamak istemiyorum beni kategorize etmeyin.....

- Burcun Ne
"beni sınıflandırma
beni kategorize etme, benle oynama
yaftayı yapıştırıp bana isim koyma
...."*
- hemşerim memleket nire?

" Barış garibim bulamadı çözümü oturdu etti bunca sözü
Gelin hepberaber anlaşalım diyen yok
Zaten paramparça bölünmüş ve yaşanmaz olmuş dünyamız
Daha fazla kesip bölmeye hiç gerek yok

Tek bir soru hemşerim memleket nire?
Dedim ya yahu bu dünya benim memleket
Hayır anlamadın hemşerim esas memleket nire
Bu dünya benim memleket
Tövbe, tövbe, tövbe "**

*
Söz: Bülent Ortaçgil Sezen Aksu şarkısı
** Barış Manço

6 yorum:

:..: dedi ki...

nayır nalan bizden kaçamazsın:-P en azından teke burcundan olmadığın bilgisi elimizde:-))

burç, istisnaları olabileceğini kabul ediyorum, genel bilgi veriyor. seni kategorize edebilecek kadar detay bir şey değilbu bilgiler. işte ne bileyim en yakın örnek olarak balık burcu duygusaldır, hassastır vs. her insan zaten bir nebze duygusaldır da balık burcunda bu özellik öne çıkmıştır gibi. benim bakış açım böyle.

birol kuyumcu dedi ki...

hımmm demek öyle arada burçlarında istisnası oluyormuş!!!!
şimdi...
astroloji bir bilimmidir ?
bilimse bu bilim kaynağı nedir ?

bu kaynak eğer akılsa
dünyanın değişik mekanlarında her tabakadan insanlar üzerinde yapılan psikolojik testler sonucunda görülmüştürki... balık burcundaki insanlar diğer burçtakilerden %30 daha fazla duygusalmı çıkmıştır?

yok kaynak nakilse hangi mübarek zat bunu nerde ne şekilde bildirmiştir bu bilgi bize nasıl ulaşmıştır ?

clémentine dedi ki...

mühendissin değil mi bluekid?
şu yazdıklarından sonra eski yazılarını okuyup belki mesleğin hakkında fikir edinebilirdim ama bu da seni katagorize etmek olacaktı. yapmadım. bilgisizim bu konuda :)

sen bir filsin aslında. 6 tane kör var etrafında. hepsinden seni tanımlaması isteniyor. biri kolunu biri bacağını biri kafanı tuttuğu için hepsi başka şeyler söylüyorlar. aslında hepsi sensin. burcun, mesleğin, memleketin, ailenden sana geçenler, yetiştiğin çevre...

belki bu yüzden armut dibine düşer demiş büyükler. size alakalı geldi mi bilmiyorum ama ben bir çizgi çizdim söylediklerim ile atasözü arasında.

birol kuyumcu dedi ki...

:)

:..: dedi ki...

clémentine'i burda görmek çok hoş:-) fil hikayesini daha geçen gün bir maille aldım, şimdi burda 2. kez karşıma çıkışı ne düşündürmeli bana:)

clémentine dedi ki...

sizin sayenizde Pansem. internet bakalım bize daha neler gösterecek. mevlana size bir mesaj yolluyor. alınız ;)