Sayfalar

Pazartesi, Kasım 14, 2005

Yağmur


Şu yağmurlu havalarda bir ferahlık olması niyetiyle.....

Hoca Nasreddinin meşhur fıkrasındandır; yağmurda ıslanmamak için koşturan komşusunu pencereden gören hoca “Allah’ın rahmetinden kaçılır mı ?” diye takılmış. Bir vakit sonra kendisi aynı vaziyette yakalanıp da aynı soruya muhatap olunca “Ben Allah’ın rahmetini çiğnememek için koşuyorum diye mukabele etmiş...

İlk bakışta insanoğlu nalıncı keseri gibi hep kendine yontar, nasıl işine gelirse öyle davranır veya konuşur,... gibi egoistçe hisseler çıkarılabilir. Ben de bir vakitler aynı sığ bakışla benzeri manalar anlamıştım. (1) – şimdi niye derin deli mavi olduğunu anlayın – Bir takvim yaprağının arkasında aşağıdaki satırları okuyunca her şey değişti – eee insanı hakikata nerde ne zaman kimin aracılığıyla ulaşacağı belli olmuyor. –

Peygamber efendimiz (S.A.V.) yağmurlu havada başını açıp dışarı çıkar vücuduna biraz yağmurun dokunmasını sağlardı. (2) Bunun sebebi sorulduğunda ise şöyle derdi; Allah’ın daha yeni yarattığı bir rahmettir, onunla teberrük etmek istedim

Fıkrayı yeniden düşündüm her iki durumda da hocanın komşusu, yağmurun Allah’ın bir rahmeti olduğu gerçeğinden gafil, Hoca her iki durumda da bunu hatırlatıyor. (3)Yağmurun her bir damlası bizi ve bütün kainatı yaratan, koruyup gözeten her şeyimizi borçlu olduğumuz Rahman ve Rahim olan Rabbimizin hediyesi diye düşünen birisi için bu hediyeden kaçmak da çiğneyerek saygısızlık etmekte sakınılması gereken davranışlardır.

(1) sığ bakışlar hemen her zaman insanı aldatır her şey zannettiğimizden daha derindir Bu yüzden Derin Deli Mavi

(2) Yağmur yağarken birinin çıkıp bilerek ıslanmasını delilik olarak niteleyebilirler İnsanoğlu derinlik kazandıkça sığ insanlar arasında deli nazarıyla bakılır. Bu yüzden Derin Deli Mavi

(3) “Ameller Niyetlere göredir” Ne yaptığın kadar niçin yaptığında önemlidir...

Not : o kadar yağmur konuşup Yağmur –Nurullah Genç - şiirinden bahsetmemek mümkün mü ?
…..
Yıllardır bozu bulanık suları yudumladım
Bir pelikan hüznüyle yürüdüm kumsalları
Yağmur, seni bekleyen bir taş da ben olsaydım
…..
Firakınla kavrulur çölde kum taneleri
Ahuların içinde sevdan akkor gibidir
Erdemin, bereketin doldurur haneleri
Sensiz hayat toprağın sırtında ur gibidir
….
Yağmur, duysam içimin göklerinden sesini
Yağarsın; taşlar bile yemyeşil filizlenir
Yıldırımlar parçalar çirkefin gövdesini
Sel gider ve zulmetin çöplüğü temizlenir
Yağmur, bir gün kurtulup çağın kundaklarından
Alsam, ölümsüzlüğü billur dudaklarından

Nefsinle yeniden çizilecek desenler
Çehreler yepyeni bir degişim geçirecek
Aydınlığa nurunla kavuşacak mahzenler
Anneler çocuklara hep seni içirecek
Yağmur, seninle biter susuzluğu evrenin
Sana mü'mindir sema; sana muhtaçtır zemin
siirin tamamı

6 yorum:

Adsız dedi ki...

(1) sığ bakışlar hemen her zaman insanı aldatır her şey zannettiğimizden daha derindir Bu yüzden Derin Deli Mavi

bence yanlış düşünüyosunuz....kendimizi algılayabilmek için karşınızdakine ihtiyaç vardır...Bir nevi ona borçlusunuzdur...karşınızdaki herhangibirinin bakışı duruşu sizin gözünüzden kulanızdan suzulur önce.. ve siz karar verirsiniz..Bu durumda sığ bakışa sahip olanın sizin olmadığını iddia etmek aptallık olur heralde...
(2) Yağmur yağarken birinin çıkıp bilerek ıslanmasını delilik olarak niteleyebilirler İnsanoğlu derinlik kazandıkça sığ insanlar arasında deli nazarıyla bakılır. Bu yüzden Derin Deli Mavi(3) “Ameller Niyetlere göredir” Ne yaptığın kadar niçin yaptığında önemlidir...

Yagmura ahmakta,akıllıda,akıllıda(aklı selim olanından bahsediyorum.) yakalanır...yagmur altında ıslanması
niyetine balıdır bence...aynı nıyetle 3 arkadaşında yamur altında bekleme sureleri eşit olduğunu ve gözle herhangibir duyu organımızla yada herhangibir cihazla algılayamayacağımız farklılıkları ihmal edersek hepsinin aynı ıslanma miktarına sahip oldunu görebilirsin...bu 3 arkadaşı gözün onune getirip hayal etsene erdemlik nerde delilik nerde...
sadece bi düşün ...


of ff çok saçmaladım...niyetsizdim aslında vardı bi niyet bu boş vakti öldürmekti...niyetim amelime uygunmu...hocam...

yaw oturdum sana muhalefet oldum kusura bakma...haidi iii geceler

Adsız dedi ki...

ha birde neden derin deli mavi

birol kuyumcu dedi ki...

"sığ bakışa sahip olanın sizin olmadığını iddia etmek"
benim kastım kendim için sığ değil derin bakışı tercih etmekdir başkasına karşı bir iddiam yok

"3 arkadaşı gözün onune getirip hayal etsene erdemlik nerde delilik nerde..." erdem gönüllerdedir ıslanma miktarında değil....

"niyetsizdim aslında vardı bi niyet bu boş vakti öldürmekti...niyetim amelime uygunmu...hocam..."
şimdi hocam bu konuda fetva vermeye benim yetkim yok ehil değilim yani

İnşallah böyük alim Molla Mavi hocayı yazamaya ikna edebilirsem bu sorularınıza cevap verebilir...

"Niçin Derin ?"
"Niçin Deli ?"
sorularına işaret edildi sanıyorum
Niçin Mavi ? başka yazıya kalsın....

Adsız dedi ki...

inşallah bu güzel yazılarınızı güzel anektodlarla devam ettirirsiniz

Ahmet Cevahir ÇINAR dedi ki...

Selamün Aleyküm hocam,
Neden mavi?
11 yıl önceki konuyu hortlattım ama bugün Yağmur şiiri ekseninde duygulandıktan sonra Bulanık Mantık ödevi yapmak üzere 7 yıl sonra yeniden sizin sitenize gelmek, beni ödev yapma işleminde geriye atsada sizin sitenize yeniden göz atma imkanı buldum.
Molla Mavi diye meşhur biri varmı?
Bekliyorum.
Kolay Gelsin.

birol kuyumcu dedi ki...

"hüzün ki en çok yakışandır bize
belki de en çok anladığımız"
Rengi Mavidir Hüznün...