Sayfalar

Cuma, Kasım 25, 2005

Kadın = ?

kadın nedir ?
Kadın= ?
bunu bir mühendis olarak matematiksel metodla gösterelim :)


matemetiksel ispatlara inanmıyorsanız işte size nakli deliller :
- Adem Babamızın cennetten çıkarılışı
- Habil ve Kabil Kıssası. ( ilk cinayet sebebi )
- Pandoranın kutusu
....

Kadına eskiler cins-i latif ( 1) derlermiş. Bir cazibeleri vardır çekicidirler zaten problemde burdan kaynaklanmaktadır. Erkekler ateşin etrafında toplanan pervaneler gibi toplanırlar etrafında pervaneler çarpışır, kimi onun ateşiyle yanar kimi firak(2) ateşiyle...

Ve bir kıssa :
Büyük bir devlet adamı bir akıl hastasini ziyaret ediyormuş
Başhekim hastaneyi gezdirirken Bir hastaya rast gelmişler
Hasta oldukça nazik şiirler ve dugusal sözler söyleyerek sağa sola çiçek dağıtıyormuş.
Başhekim "İşte bu bizim hastanemizin en uysal hastası demiş ve eklemiş sevdiği kızla evlenemeyince böyle olmuş"
Biraz ileride demir kapılı parmaklıklı hücreye benzer bir yere gelmişler içerideki hasta sağa sola kendisini vuruyor ve devamlı küfrediyormuş.
Başhekim "Bu da bizim en tehlikeli hastamız demiş"
Devlet adamı merakla sormuş "peki bu adam nasıl bu hale gelmiş?"
Başhekim cevaplamış
- Biraz önceki hastanın evlenemediği kız var ya ?
- eee
- işte o kızla evlenen zavallı da bu!... (3)


(1 ) latif sözcüğünün hoşluk, yumuşaklık, nezaket anlamlarına vurgu yapan bir eğilime ek olarak "cins-i latif" özelinde latifin bir başka inceliğine değinmek istiyorum efendim. latif, nitelikçe son derece ince olan bir varlığın, bu inceliği nedeniyle fark edilemez ve nüfuz edilemez oluşunu da belirtir. latif varlıklar, insanın tasavvurunun, tahayyülünün, idrakinin erişemediği, benzersiz ve nüfuz edilemez varlıklardır. dolayısıyla latif varlığı ifşa etme çabası daima eksiklikle maluldür. açığa çıkmayan, karanlıkta kalan bir yan daima olacaktır. "eskiler", kadınlara cinsi latif derken benim niyetimi de dikkate alıyorlar mıydı bilmem ama freud'un karanlık kıta benzetmesinde bir letafet olsa gerek... http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?t=cinsi+latif&nr=y&pt=cins+i+latif#cid

(2) ayrılık manasına gelir hani şu Karacaoğlanın dizelerinde:
Ölüm ile ayrılığı tartmışlar,
Elli dirhem fazla gelmiş ayrılık.
denen ayrılık...

(3) " seni görmesem buda olurdum, seni gördüm budala oldum."
Özdemir Âsaf

3 yorum:

clémentine dedi ki...

oof. bazı insanlar neden sürekli "kadınların" gereksizliği ile ilgili çalışmalarda bulunurlar anlamam. eğer gereksiz olsaydı yaratılmazdı değil mi?

espriden yoksun biri olarak, yazınızı hiç beğenmedim. altında ince bir alay varsa bile beğenmedim.

kadınları küçümseyen, baş belası olarak gören yanı beni irkiltti.

hoşçakalınız.

birol kuyumcu dedi ki...

"eğer gereksiz olsaydı yaratılmazdı değil mi?" el hak doğrudur ama dikkat buyurun kadın gereksizdir gibi bir saptamam yok...

duygusal olarak - bir kadın olarak gayet tabii - yaptığınız eleştirilerinizi vede beğenmemenizi anlıyorum. küçümseme yada gereksizliğine dair bir iddiamda yok

duygusal değil ama analitik eleştirilerde bulunabilirdiniz mesela
"1. önermeniz Kadın=Para*Zaman yanlıştır en azın her kadın böyle değildir" deyip matematiksel ispatımı iptal edebilirdiniz

her neyse yanlış anlaşıldıysam anlatamayı beceremediğimdendir...

Adsız dedi ki...

bluekid'in bir insana nezaket gosterecegi kırk yıl düşünsem aklıma gelmezdi...!