Sayfalar

Pazartesi, Mart 27, 2006

Code Blocks ile FLTK kullanmak




FLTK -Fast Light Toolkit- bir GUI kütüphanesi
özellikleri

FLTK (pronounced "fulltick") is a cross-platform C++ GUI toolkit for
UNIX®/Linux®
(X11),
Microsoft® Windows®,
and
MacOS® X.
FLTK provides modern GUI functionality without the bloat and supports 3D graphics via OpenGL® and its built-in GLUT emulation.
Nasıl görünüyor diye bakmak isterseniz
buyrun

Code Blocks ile kullanmak için öncelikle Code Blocks'un en son derlenmiş -Nightly builds - halini indirip daha önce indirdiğiniz yere açın.
Plugins->DevPak updater/installer kullanarak FLTK Version: 1.1.6 paketini indirin kurun
New Projects deyip FLTK application'ı seçip kullanmaya başlaya bilirsiniz.

Not : üstteki resim FLTK kullanılarak yazılmış olan bir programdan alınmıştır
DANCE (Dynamic Animation and Control Environment)

5 yorum:

Adsız dedi ki...

Bu yazı için çok teşekkürler, Code Blocks'u bir süre önce indirmiş ancak elle kütüphane eklemeye çalışıp başaramadıkça sıkılıp bırakmıştım. Verdiğiniz örnek sayesinde herşeyi Plugins menüsünden kurarak çalıştırdım, FLTK 2 nin kurulumndan kaynaklanan bir problem dışında Fann ve FLVK 1.1.8 tek seferde kuruldu.

Örnek uygulamalar için de çok teşekkürler.

birol kuyumcu dedi ki...

FLTK 2 yi kullanmanızı tavsiye etmem
kararlı sürün FLTK 1.1.9
onu kurun

Adsız dedi ki...

CB 8.02 yi indirip kurdum. fltk 1.1.9 u o plugin den dev C++ uploads install bölümünden indirip kurdum. Yeni projeden fltk project i seçip gelen ayarları da yaptım. Ama rad i bulamadım. Nerede bu form düzenleme bölümü? Teşekkürler...

birol kuyumcu dedi ki...

bilgisayarında fluid.exe yi arattır
FLTK nın GUI dizayn aracı o
eğer bulamazsan 7z yi kullanarak indirdiğin devpak'ın içine bak orada var
ve lütfen İsimsiz yorum yapmayın

GintasZ dedi ki...

It's pretty easy to setup latest FTLK 1.3 version with Code::Blocks.
Just follow this article:
http://gintasdx.althirius-studios.com/2011/08/tutorial-codeblocks-with-fltk.html