

OpenGL - Open Graphics Library - , 2 veya 3 boyutlu grafik çizdirmek için kullanılan bir kütüphanedir-library-. İşletim sisteminden bağımsızdır OpenGL'i Linux, Unix, Mac OS, OS/2, Windows 95/98/NT/2000, OPENStep, ve BeOS işletim sistemlerinde kullanabiliyorsunuz .
Bu konuda hazırlanmış olan NeHe'nin dersleri var.
CodeBlocks C::B ise daha önce de yazdığım gibi açık kaynak kodlu bir IDE. Kütüphane kullanımlarının başlıca problemi kurmaktır. Ben de OpenGL için gerekli ayarlamaları yapıp NeHe nin OpneGL derslerinin ilk 10 tanesini C::B projeleri haline getirdim.
Kısaca anlatmak gerekirse.
Öncelikle CodeBlocks'u indirip kurun
Code::Blocks IDE, with MINGW compiler
Sonra
OpenGL Lessons for Code::Blocks .rar
indirin ve açın
rar dosyasındaki
1) glaux.dll dosyasını Windows 98/Me için "...\windows\system" dizinine veya
Windows 2000/XP için "...\windows\system32" dizinine kopyalayın
2)"glut/inculude/GL" deki header dosyalarını CodeBlock'u kurduğunuz yerde include dizinine kopyeleyin
3) "glut/library" de ki library dosyalarını CodeBlock'u kurduğunuz yerde library dizinine kopyeleyin
4) CodeBlock'u çalıştırın
5) Anamenüden Build -> Compiler Options da
Linker tabında Link libraries "libglaux.a" kütüphanesini listeye ekleyin -Add-
6) Son olarak Derseleri uygun bir yere kopyleyin Open Project' le dersleri açın ve kullanmaya başlayın
Kodlarla ilgili açıklamalar için
* 1 - 5 Dersler
* 6-10 Dersler
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder