Sayfalar

Pazartesi, Mart 06, 2006

Code::Blocks ile Allegro kullanmak


Bu aralar CodeBlocks la uğraştığım malum.
Allegro bir Oyun programlama Kütüphanesi -Game programming Library-
Allegro'nun örneklerinden bazıları ve demosu CodeBlock projesi olarak hazırladım
ilgileniyorsanız buyrun indirin

1) CodeBlocks çalıştırın
Settings->Plugins’ settings-> Dec-C++ DevPack updater/installer den
Devpack diznini CodeBlocks'u kurduğunuz dizine ayarlayın

2) Plugins->Dec-C++ DevPack updater/installer dan update server olarak devpaks.org ayarlayın vel Allegro 4.2.0 indirip yükleyin -Download anad install-
3) Build-> Compiler options ->Linker den link libraries kısmaına “liballeg.a” yı ekleyin
“liballeg.a” Allegro yu kurulup yüklendiyse CodeBlocks\lib dizininde olması lazım

4) CodeBlocks\bin dizinindeki “alleg42.dll” dosyasını Windowsun sistem dizinine atın
( Win98 içinSystem –Win XP için System32 )

5) indirdiğiniz Allegro with CodeBlocks.rar dosyasını açıp kullanmaya başlayabilirsiniz
içinde 16 örnek ve bir demo oyun var CB proje dosyalarıyla birlikte

6) Ben Kendim yazıcam diyorsanız Open new Project ( Project ->New->Win32GUI )
Main.cpp'yi boşaltıp yazmaya başlıyabilirsiniz

Not :

* CodeBlocks\Docs dizininde allegro.chm yardım dosyasıda var
** Allegro kaynakları
http://www.talula.demon.co.uk/allegro/

http://www.allegro.cc/


eee artık oyun yazmasıda size düşer benim o kadar vaktim yok :)

1 yorum:

Adsız dedi ki...

ingilizce sini bulurmuyum acaba derken türkçe anlatım buldum, tebrik ederim :)