Sayfalar

Çarşamba, Şubat 21, 2007

Bulanık Mantık


Daha önce bahsettiğim Su vakfı kitaplarının izine Dost Kitapevin'de rastladım ve daha önce hiç ilgilenmediğim Bulanık Mantık konusundaki "MÜHENDİSLİKTE BULANIK (FUZZY) MANTIK İLE MODELLEME PRENSİPLERİ" kitabı aldım. Kitap oldukça güzel. En kısa zamanda serinin diğer kitaplarınıda almayı planlıyorum.

Tabii ki sadece kitapla kalmadım internettede araştırmlara başladım.
Ulaşa bildiklerimden
http://www.akademiyapayzeka.com/DesktopDefault.aspx?tabindex=3&tabid=5
http://www.seattlerobotics.org/encoder/mar98/fuz/flindex.html

Bildiğiniz gibi ben daha çok Yapay zeka tekniklerinin uygulanmasıyla ilgileniyorum. Ama oturupta yeni bir sistem yapmaya gerek. Bu konuda birde uygulamalarınızda kullanabileceğiniz bir kütüphane var.
Free Fuzzy Logic Library Kütüphanenin kaynağı da ilginç Başlangıçta AI Game Programming Wisdom isimli kitap için yazılmış. Açık kaynak kodlu bir kütüphane fakat arkasında ticari bir şirket var. Louder Than A Bomb! Software! - Bombadan daha gürültülü yazılım -. Misyonuda tam benlik
To put artificial intelligence theory into practice through software that brings complex AI concepts to programmers and designers allowing them to focus on creativity, design and experimentation rather than implementation.
Kütüphanenin kullanımı için modelinizi FCL -Fuzzy Control Language- ile yazıp Program içerisinden yükleyip uygulamanızı yapabiliyorsunuz. FCL deyince gözünüz korkmasın. Bu şirket Anlayabildiğim kadarıyla "Spark! Fuzzy Logic Editor" diye bir ürün çıkararak para kazanmaya niyetli. Onu da kullanabilirsiniz.
Artık sıraya yazdık bir ara bulanık mantık uygulamasıda yapılacak.

2 yorum:

Helu Jar dedi ki...

"Ulaşa bildiklerimden" bitişik yazılır hocam.
--
Ben de yapay zekaya merak sardım. Acaba nereden başlasam? Yol gösterebilir misiniz? Teşekkürler.

birol kuyumcu dedi ki...

:)
bana e-mail atıp tanışarak başlayabilirsin ;)