Sayfalar

Pazar, Ocak 17, 2010

Ankara Yazılımcılar Workshop'u 1

Dün duyrusunu yaptığımız aktiviteye katıldım. 
Kısaca yapılanlardan bahsedeyim program biraz gecikmeyle başladı
Önce Yasin Okumuş dan "Azıcık Ucundan Spring" konusunda bir şeyler dinledik. Sonrasında Hüseyin Mert den "0auth'ta giriş"başlığı altında 0auth'un meziyetlerini dinledik. Varılan nihayi nokta ; eğer yaygınlaşırsa kullanıcıların başına bayağı bir bela olacak. Son olarak da Mustafa Dalcı dan "Kullanılabilirlik Sunumu" dinledik. İlgimi çeken şey Web sitesine girildiğinde gözlerin nereye baktıklarını çıkarmışlar. ve ona göre önerilerde ve çıkarımlarda  bulunuyorlar. 

Neyse Sonuç olarak Yazılımcıları çoğunun  web-programlama üzerine çalışdığını anlamış oldum. Ben amatör olduğumda olsa gerek konular genelde ilgimi çekmiyor, sadece Kullanıcı göz hareketlerininin YSA ile modellenebileceği aklıma geldi. yani mesela Web sayfasının görütüsünü veriyorsunuz size nerelerin dikkat çektiğini veriyor neden olmasın.

Program sonrası gençler  Çatıya çıkalım dediler! Ben ihtiyar adamım çatılarda işimne düşerim felan diye gitmedim. Hem zaten kaçmak üzre olan büyük bir davet vardı ona yetiştim...

Bir dahaki sefer için önerilerime gelirsek;
  • 3 sunum fazla geliyor 2 sunum daha mantıklı
  • Sunumlar arası biraz tenffüs de iyi gider gibi
  • Tanışma faslı konulabilir. İnsanların çoğu bir birini tanıyordu belkide bu yüzden gerek duymadılar sanırım
 Organize edenelere Sunumları yapanlara teşekkürler...

Hiç yorum yok: