Sayfalar

Pazartesi, Mayıs 07, 2007

6. Linux ve Özgür Yazılım Şenliğinin ardından

Bütün bir yıl toz toprak içinde çalışan birisi için ODTÜ mesire yeri gibi geliyor bana. İnsanın içi açılıyor. Neyse efendim sözü fazla uzatmayalım. Pazar sabahı çıktım yola saat 9 da ODTÜ ye varmıştım.

Bu senede aynı geçen seneki gibi katılım pek fazla değildi. önce "OpenCV ile görüntü işleme ve bilgisayarlı görme" konulu seminere katıldım. Genel bir giriş anlatıldığından pek yeni birşey öğrendim diyemiyeceğim fakat Linux altında çalışmasını görmüş oldum -itiraf ediyorum Ben hala Linuxa kurmayı denemedim -

Bu seminerin çıkışındada İnternetten aşina olduğum volkansalma ve musaulker ile tanışma fırsatı oldu. Tabiii arkadaşların hayal kırıklığına uğradığının farkındayım. :) Senin Neren Blue Neren Kid ? der gibiydiler. Bu görüşmeye istinaden Profilimde düzeltme yaptım. Yarın öbür gün tanışırsak şaşırmayın.

Daha sonra "Açık Kaynak Kodlu Kütüphanelerle 3B Oyun Motoru Yazmak" konulu seminere girdim. OpenCv ye nazaran ilgi büyüktü. Kafama takılan "Niye hazırda olan Oyun motorları yerine yenisi yazılıyordu ?" sorusuna çoook güzel bir cevap aldık Hoca zoruyla oluyormuş. 4 Öğrenci arkadaş Proje olarak aldıkları bu iş için 2 kez bütün yazdıklarını çöpe atıp 3. de teslim etmişler. Hazır Oyun motorlarındanda söz ettiler tabi. Irrlicht den bahsetmediler. Niye diye de soramadım acelem vardı çıkmak zorundaydım malum Hastane ziyaret saati.

Ne "Gömülü Linux Geliştirme" konulu seminere katılabildim Ne volkansalma ve musaulker le tekrar görüşme imkanım oldu. Bu senede kısmet bu kadarmış.

Son olarak Gönül ister ki katılım daha fazla olsun yine de kimsenin moralini bozmasına gerek yok. Pazar sabahı yatmak yerine buraya gelecek azimde ve şevk de arkadaşlar var ya İnsana ümit veriyor.

4 yorum:

Adsız dedi ki...

ellerinize sağlık..
-------------------------------------
Tabiii arkadaşların hayal kırıklığına uğradığının farkındayım. :) Senin Neren Blue Neren Kid ? der gibiydiler.
-------------------------------------

ben ilk gördüğüm andan itibaren nasıl sorsam acaba kesin BlueKid diye düşündüm. Sonra mail isteme numarasıyla... :)

Gömülü linux geliştirme oturumuna katıldım oda giriş düzeyindeydi. Benim konu hakkında pek fikrim yok ama geldikten sonra biraz karıştırdım
http://murat.debian-tr.org/doc/embed/embed.pdf
konferanstada anlatılan çoğu şey burada mevcut.

Tanıştığımıza çok memnun oldum. İnş kısmet olurda yine bir araya geliriz.

birol kuyumcu dedi ki...

Link için teşekkürler
İnşAllah kısmet olurda yine bir araya geliriz.

MuratHaN dedi ki...

Blog'unuzu çok sevdim Linux'la ilgili merak ettiğim ve sormak istediğim birşey var affınıza sığınarak sorumu soruyorum ve bu cahilin merakını giderecek cevabınızı sabırsızlıkla bekliyorum.
Sorum LinuX için resmi olan yada genel olarak Linux dağıtımlarında bulunan dillerin tam listesine nereden ulaşabilirim.Ve bu dillere yerel bir lisanı ekleyebilmek için çalışmaya nereden başlamalıyım?
Böyle birşey mümkün olabilir mi?
Yada mümkündür ama ben bu yeni dile hakim biriysem bunu nasıl yapacağımı nerden öğreneceğim?
Bu çalışmamda bana yol gösterecek bir site yada tutorial vs. var mı?
Merak edenler şöyle bir açıklama getirebilirim.Yurtdışında bulunan bir arkadaşımın yardım istemesi neticesinde benimde merakımı tetiklediği için bu konuda elimden geleni yapacağımı söyledim.Bu yerel bir dil çok yaygın değil hatta kaybolacak derecede ben bunu sadece kültürel açıdan var olması gerektiğine inandığım için destek olmak istedim.
Bana yardımlarınızı esirgemesseniz minnettar olurum..
Saygılarımla..

birol kuyumcu dedi ki...

Linux konusunda ehil değilim
Ehline müracaat edin
http://www.linux.org.tr/